zaterdag 30 januari 2010

Trade Rumor : Hinrich to La Lakers

Rond de tijd van de All Star game beginnen de meeste trade rumors(18 feb trade deadline). Ik vind het erg interessant enkele van deze rumors te bespreken. Want sommige deals kunnen wel erg veel impakt hebben voor bepaalde teams. Hoewel ik nog weinig af ken van spelerssalarissen ga ik toch proberen ook de financiële mogelijkheden in achte te nemen.

Kirk Hinrich to Los Angeles Lakers

Hinrich heeft zich door de jaren bewezen dat hij een solide guard is. Hij speelt 2 posities: shooting guard en de point guard. Hinrich is een zeer intelligente speler, en weet onmiddellijk de rol die coach hem opschrijft. Hij is een uitstekende passer, drived makkelijk naar de basket en schiet 3-punters.

Zoals wij weten hebben de Lakers op 2 posities enkele zwakheden. Zij missen een standvaste Center, Bynum is veel te inconsistent. De ene dag zal die een super match spelen en de andere lijkt hij zelfs niet aanwezig. Bynum is van sinds hij in de NBA kwam enorm blessuregevoelig. Alhoewel Hinrich niet kan helpen op de center positie kan hij wel hun tweede zwakte invullen. La's point guard Derik Fisher wordt ouder, en je ziet dat ook aan zijn bijdrage. Hoewel de Lakers altijd van mening zijn geweest dat een sterke point guard niet noodzakelijk is voor te winnen, is het volgens mij toch wel een extra sterkte om deze wel te hebben. Dit onderscheidt een team met de rest. Kirk Hinrich zou startende point guard kunnen zijn, daardoor wordt je bank versterkt met fisher die kan intreden in clutch situaties. Wat de bulls van LA willen is mij echter een groot vraagteken. De bulls zijn mee in de playoff running waardoor spelers zoals Hinrich erg noodzakelijk zijn. Ik weet niemand van de LA bank die Chicago zodanig zou kunnen helpen.

Welke trades zijn mogelijk?
Hinrich verdient 9.000.000 $ en het contract loopt nog 1 volledig seizoen waarin hij volgend jaar 8.000.000 $ verdient.

De lakers horen dit bedrag natuurlijk te matchen en dat kunnen ze bijvoorbeeld met:
Adam Morrison & Luke walton : 10.097228 $
Adam Morrison & Sasha Vujacic : 10.257.228 $
Sasha Vujacic & Luke Walton : 9.840.000 $
Sasha & Mbenga & Josh Powell: 6.918.222 $
...

Lakers hebben veel mogelijkheden om te traden, dus financieel gewijs zou deze deal zeker lukken. Natuurlijk valt te bezien hoevel roster plaatsen chicago wil vrijmaken en welke spelers zij willen.
Moest ik Chicago zijn en ik zou echt een deal willen aanvaarden (en met het oog op de playoffs) dan zou ik voor een Combinatie met Farmar en Walton gaan(kwalitatief gezien dan). Hun conctracten lopen minstens nog één seizoen langer. Deze combinatie kan natuurlijk nog aangevuld worden.

Anderzijds kan het natuurlijk ook zou zijn dat Chicago salary wilt vrijmaken voor de hoeveelheid aan spelers die er na dit seizoen vrijkomen. Zo kunnen zij mee een bod doen op enkele van de allerbeste free-agents. Maar aan die kant moet het dan al een deal zijn met minstens Fisher in (want zijn contract verloopt na dit seizoen). En dat zie ik nog niet gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten