woensdag 21 april 2010

(3) Phoenix Suns - Portland Trailblazers (6)


Wat een leuke serie! Ik had ze helemaal niet zo spannend verwacht maar eerlijk gezegd ...ik denk ook niet dat het nog lang zo spannend zal blijven. Anyway we blijven bij de facts en dat is dat de serie gelijk staat. Beide ploegen hebben 1 overwinning.

Game 1: Portland Trailblazers 105 - 100 Phoenix Suns
Sterke prestaties:
Llamarcus alldridge 22 ptn (Portland)
Andre Miller 31 ptn en 8 assists (Portland)
Jerryd Bayless 18 ptn 4 assists (Portland)
Nikolas Batum 18 ptn en 5 rebounds(Portland)
-
Amare Stoudemire 18 ptn en 8 rebounds (Phoenix)
Jason Richardson 10 rebounds (Phoenix)
Steve Nash 25 ptn en 9 assists(Phoenix)
Channing Frye 12 ptn en 7 rebounds (Phoenix)
Leandro Barbosa 12 ptn in 16 minuten (Phoenix)

Game 2 : Portland Trailblazers 90 - 119 Phoenix Suns
Sterke prestaties:
Marcus Camby 10 rebounds(Portland)
Martell Webster 16 ptn en 5 rebounds (Portland)
-
Grant Hill 20 ptn en 8 rebounds (Phoenix)
Amare Stoudemire 18 ptn en 7 rebounds (Phoenix)
Jason Richardson 29 ptn en 6 rebounds (Phoenix)
Steve Nash 16 assists (Phoenix)

Mijn bedenking van deze twee games:

Wel dat Portland kon winnen in Phoenix verbaasde me enorm. Ik had nooit verwacht dat Portland in staat was te winnen op verplaatsing zonder hun superster Brandon Roy. Andre Miller nam de leiding en bracht de winst binnen. Hij is altijd al in staat om prestaties van een superster neer te zetten. De 31 punten in Game 1 was er een perfect voorbeeld van. Maar Miller heeft één groot probleem en dat is dat hij niet consistent is. En dat merkten we in game 2. Een zwakke prestatie van Miller en ze worden weggeblazen door de Suns. Echter denk ik niet dat het enkel Miller's fout is. Ik denk dat Portland gewoon sterke prestaties van iedereen keer op keer nodig heeft om ook maar één kans te maken op de volgende ronde. Zo zal dit heel de rit zijn zolang zij zonder Roy zitten. Llamarcus alldridge heeft nauwelijks problemen om heel wat te scoren. Hij zou keer op keer dezelfde stats als in game 1 moeten kunnen halen. Marcus Camby is één van NBA's beste verdedigers en hij hoort voortdurend te verdedigen op Amare Stoudemire. Amare beperken tot 18 punten is al een prestatie op zich maar volgens mij kan Camby nog net dat iets meer doen en Amare doen beperken tot een 15 tal punten. Amare is ook geen sterke rebounder en ook die duels moet Camby winnen zeker aan de defensieve kant. Nikolas Batum, Jerryd Bayless en Martell Webster hebben allemaal aangetoond dat ze in deze series hun stempel kunnen zetten maar dit moeten ze game na game doen . Misschien kunnen ze al best eens beginnen met het outboxenof het outrebounden van J-rich. Jason Richardson slaagt er als shooting guard in om toch in Game 1 10 rebounds te verzamelen en in Game 2 nog eens 6. De Suns aan hun kant moeten volgens mij hun offensieve kracht continue langs de guard en shooting forward positie laten gaan. Hoewel men van Amare super cijfers verwacht liggen bij mij de verwachtingen hoog bij het trio Nash, Richardson en HIll met de nadruk op deze eerste 2. Portland weet namelijk geen weet hoe Richardson en Nash op hetzelfde moment te stoppen. Lukt dit toch even dan slaagt Grant Hill er wel in de boxscores te vullen. Barbosa is gewoon een geseling voor de Portland verdediging, met zijn snelheid laat hij iedereen het nakijken. Hij weet double figures te scoren in beperkte minuten. De Trailblazers hebben echt problemen met de snelheid van Phoenix terwijl dat Phoenix soms net iets te nonchalant speelt.

Ik verwacht dat de explosieve Phoenix Suns weer een wedstrijd zullen winnen in Portland in feite denk ik dat er geen einde gaat komen aan hun overwinningen. Ik denk dat we nog een sterke prestatie van Dragic mogen verwachten. Slagen de Trailblazers toch nog een wedstrijd te winnen denk ik dat Phoenix nog steeds zal winnen.
Mijn pronostiek: Phoenix 4-1 Portland
Nba Live Pronostiek : 4-0
Nba.com Pronostiek: 4-2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten