donderdag 8 april 2010

Day 4!

Let's go celtics, let's go! Of moet ik "let's go knicks" roepen?
Gisteren kwam men droom uit om de celtics te zien spelen in Madison
square garden. Jammer genoeg konden ze niet winnen, maar het was toch een erg spannende match.
Ik voelde me een beetje de vreemde met mijn paul pierce boston jersey aan( zie facebook) tussen de new york fans.
Maar ze apprecieren er blijkbaar iedereen waarschijnlijk heeft de overwinning daar wel mee te maken.
In het begin was ik een beetje teleurgesteld van de sfeer maar die barstte op het einde van de match helemaal los.
We hadden voor zo hoog te zitten 3de verdiep een zeer goed zicht op de spelers.
Het beste kwam na de match. Ik wandelde terug richting het hotel en plots sta ik voor de spelersbus van de boston celtics.
Ineens stond kevin garnett op 5 meter afstand. Al maar goed dat ik wachtte want de hele ploeg pastte de revue.
Marcus Landry was zelfs in handbereik. Praatzuchtig waren ze wel niet bepaald...
Ik kijk al uit naar de wedstrijden van zondag en maandag.

Voor de basketbal wedstrijd hebben we een hele toer downtown gemaakt.
Als eerste pakten we de staten island ferry heen en terug die ons naast het vrijheidsbeeld vaarde.
Het zicht op de stad was spectaculairder dan deze op het vrijheidsbeeld. Het was
niet zo geweldig groot dan verwacht. De Ferry oversteek is trouwes gratis.
Hierna hebben de east river gevolgd tot aan de Brooklynbridge. De 1,8 km lange brug geeft je een uitzonderlijk zicht op de stad en brooklyn.
Het was een beetje raar om zoveel autos onder u te zien voorbij razen. De brug is enorm druk bezocht door de new yorkers omdat er in brooklyn een veel rustigere sfeer hangt. We volgden een bepaalde route doorheen brooklyn tot aan het befaamde
ice cream museum aan de pier. De straten in brooklyn zijn prachtig! Bomen in volle bloei, en alles lijkt zo vredig en authentiek.
Ik heb er werkelijk mijn ogen zwaar de kost gegeven.
De terugweg verliep wat moeizaam omdat het vrij warm was 25 graden en volle zon.
We waren bekaf na de brug terug over te steken.
We trokken weer uptown om de 5 verdiep grote nike store te bezichtigen.
Ik denk er nog een sportshort te gaan halen...

Woensdag morgend trokken we naar chinatown en little italy.
Chinatown was indrukwekkend! Het leek er net als peking!
250 000 chinezen, in een gebied van enkele straten groot.
De chicken noodle soup in het meest begeerde restaurantje
van chinatown was super! Het is er zelfs moeilijk om er engelstaligen te vinden.

Little italy viel best tegen. Van de mediteraanse sfeer is amper nog iets te merken buiten enkele pizzaria's.

In de namiddag zijn we wat gaan bezichtigen op broadway en gaan uitrustten. De voeten staan namelijk al vol met bleinen.
Ik ben nu klaar voor de empire state building te gaan bezichtigen by night.
Grts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten