dinsdag 6 april 2010

Hi there,

Mijn 3de dag in de states en ik heb het gevoel nog niets gezien te hebben.
Zondag was ik hier wel pas om 7 uur. Na 20 uur wakker te zijn was het hier nog daglicht.
We sloten de eerste dag af na de nabije buurt verkend te hebben en een heerlijke(dure) stella te drinken.

Gisteren besloten we ons onmiddellijk in de basketbal te werpen en zijn smorgens nog tickets
in madison square garden gaan bijkopen voor de wizards game komende maandag. We trokken te voet richting central park om
vervolgens de nba store te bezoeken op 5th avenue. Wat een eind wandelen! Maar het was er zeker de moeite! Ik heb me er een paul pierce jersey en een boston sportvestje aangeschaft. Hier wachtte ik al lang op! Ik was overdonderd van al die torenhoge gebouwen
en reclamepanelen. Ik denk dat de grootste affiches in Belgiƫ hier nog niet zouden opvallen. Het is zalig om gewoon de massa te volgen
en zo met het rood licht gewoon mee over te steken. We volgden de mensen en kwamen uit in central park,
ik weet niet exact hoe groot die is maar ik zag geen einde. We zijn gaan rusten in dit rustige park, de toevluchtsoord van alle drukte.
Op de terugweg zagen we een grote glazen vierkant die ik onmiddellijk associeerden met een foto in mijn reisboekje.
Dit moest de befaamde applestore zijn. Een lange wachtrij stond voor de ingang om een glimp te werpen op de i-pad.
Die winkel is beestig groot! En voor een iphone gebruiker zoals mij was dit echt indrukwekkend.
In de late namiddag zijn we een 3d film gaan zien.
Na een hele dag stappen waren we om 8 uur stikkapot. We waren van zin nog de empire state by night te zien maar we waren bekaf
en werden niet meer wakker na ons dutje.

Het lijkt wel alsof ik nog niets gezien heb omdat ge constant afgeleid zijt om wat er rondon u gebeurd.
Vandaag wordt het een topdag met 25 graden in een snikhete zon. Gisteren was het al 23 en morgen wordt er 28 verwacht.
Het is de moment dus om zoveel mogelijk dingen in openlucht te doen. Daarom doen we vandaag een toer naar het vrijheidsbeeld.
We moeten wel tijdig terug zijn omdat om 6 uur de nba match NY-Boston celtics zal beginnen. Ik kan haast niet wachten.

Al 2 dagen op een rij ben ik tijdig gaan slapen en sta ik om 4 uur op.
Hopelijk verandert dit nog en kunnen we vanavond wel de empire state zien .
Hoewel 10 dagen veel tijd is om de stad te zien lijkt alles zo voorbij te vliegen.

Greets from NY,
michael

Het hotel valt al bij al nog mee. Maar hier zitten we in de dag nooit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten